• icon Social Media Professional
  • icon Anti Pest Coördinator
  • icon Nationale Opleiding MediaCoach

Social Media Professional

De opleiding gaat weer van start op:

11 november 2015

Excellent Docent

Media & Maatschappij

De opleiding gaat weer van start op:

1 oktober 2015

Anti Pest

Coördinator

De opleiding start op:

30 september 2015

Nationale

Opleiding MediaCoach

De opleiding start op:

9 september 2015

Thema: Mediawijsheid 2.0

Amsterdam, 08-02-2012.

Op 28 maart a.s. vindt het jaarlijkse Nationaal Mediawijsheid Congres plaats. Honderden professionals uit onderwijs, bibliotheek, mediatheek en jeugdzorg nemen deel om kennis en ervaringen uit te wisselen met als doel de mediawijsheid van jeugd te verbeteren. Dit jaar is het thema: Mediawijsheid 2.0 De organisatie is in handen van de Nationale Academie voor Media en Maatschappij, het opleidingsinstituut voor mediawijsheid aan professionals.

Programma Nationaal Mediawijsheid Congres 2012

Het 4e Nationaal Mediawijsheid Congres gaat met 18 workshops (in 4 ronden) in op de razendsnel veranderende wereld van media. Zo komen de volgende thema’s aan bod:

• Twitteren in de les: Twitter als educatieve ‘tool’, presentatie uit de praktijk
  • Vraag het de politie: alle ins & outs over o.a. cyberpesten, sexting, loverboys. U vraagt en de aanwezige politie geeft antwoord
  • Mobieltjes uit? Mobieltjes aan! Leerlingen hebben ze toch al mee, dus waarom hun mobieltje niet gebruiken voor de les? Ontdek de mogelijkheden.
  • Ouderparticipatie bij mediawijsheid: de opvolger van de timmervader of leesmoeder heet de ‘cyberouder’.
  • Studiebegeleiding in een tijd van afleiding en verleiding: hoe jongeren studiebegeleiding kunnen krijgen in deze gemedialiseerde wereld van msn’en en whatsapp’en
  • Mediawijsheid op de schoolagenda: hoe binnen een voortgezet onderwijs-school mediawijsheid is geïntegreerd
  • De digitale generatiekloof in allochtone gezinnen: allochtone ouders hebben eigen wensen m.b.t.; mediawijsheid, een kennismaking
  • Sociale mediaprotocollen: liever op school sociale media aanbieden dan verbieden, maar wel met een verantwoord mediaprotocol
  • Sociale media als speeltuin: in het Habbo Hotel brengen 2,2 miljoen tieners per maand hun vrije tijd door. Hoe zien hun online hotelkamers en vriendschappen eruit?
  • De 3 belangrijkste trends in jeugd & media(wijsheid): de wereld ís al sterk veranderd, maar wat komt eraan? Presentatie van de trends die het onderwijs, bibliotheek, mediatheek en jeugdzorg ingrijpend zullen veranderen. Advies: verander mee!

Samenwerkende organisaties: Politie Nederland, Habbo Hotel. Mediawijzer.net, Social Media Wijs, Qrius, Bitescience Research, Hogeschool Utrecht, Mira Media, Media Rakkers, De Kinderconsument, Shakespeak, Kunst Station Cultuur, Alle Begin Is Makkelijk, Radyance, Marnix College Ede, Vereniging Openbaar Onderwijs, uitgeverij Cycloop, Max Studiepartners, Rizoom, Movietrader, e.a.

Informatie en deelname

• Inschrijving via: www.mediawijsheidwinkel.nl
  • Datum en tijd: 28 maart 2012, 12.30 – 18.00 uur
  • Kosten: € 175,- p.p. (of € 125,- voor gecertificeerde Nationaal MediaCoaches)
  • Locatie: congrescentrum De Reehorst te Ede
  • Informatie via: 072 – 888 7 222 (kantoor Nationale Academie voor Media en Maatschappij)

Informatie voor de pers: 06 – 25 440 050 (Bamber Delver) Email: Bamber.Delver@mediaenmaatschappij.nl

Achtergrondinformatie

De Nationale Academie voor Media & Maatschappij is een onafhankelijk en non-profit instituut, dat tot doel heeft de mediawijsheid van jeugd te verbeteren door middel van onderzoek en educatieve trainingen voor professionals in het onderwijs, bibliotheek, jeugdzorg, bedrijfsleven en overheid. Opgericht in 2008 als initiatief van Stichting Media Rakkers en stichting De Kinderconsument, in samenwerking met een groot aantal maatschappelijke organisaties.

navmm

Kantoor: Wildenborch 321, 1082 KB Amsterdam

Academie@mediaenmaatschappij.nl

"Als je met de jeugd werkt moet je zelf wel mediawijzer worden: wil je kinderen of jongeren kunnen begeleiden. Het is hún wereld.”