
In startte zij in 2004 Stichting Media Rakkers, het kenniscentrum voor jeugd en media. Liesbeth zet zich al jaren passioneel in voor de verbetering van de mediawijsheid van jeugd, ouders en professionals en is (mede)auteur van meerdere boeken over jeugd en media, waaronder de meest recente uitgave De Wifi Generatie, Vliegensvlug en Vogelvrij op het Mobiele Internet - 2e druk februari 2012. (www.wifigeneratie.nl). Zij nam het initaief van de campagne www.gunkinderenhuneigenlabel.nl en schreef in 2016 het door uitgeverij Kosmos uitgegeven boek Mijn Kind Is Anders, wat nu.
Zij is een veelgevraagd spreker op congressen in binnen- en buitenland, treedt op in de nationale pers, is lid van verschillende jury’s zoals Media Ukkies, Hollywood in de Klas en van Stichting Weet Wat je Besteedt, ontwikkelt en publiceert gratis lesmethoden voor het basis- en voortgezet onderwijs, begeleidt studenten bij hun afstudeeropdrachten, schrijft artikelen en columns en geeft presentaties en gastcolleges aan verschillende hogescholen en universiteiten.
Voorheen was Liesbeth Hop de oprichtster en eerste voorzitter van het Internet Advertising Bureau Europe (www.iab.net), lid van de merkenraad van CoolBrands en was zij jarenlang directeur van het digitale marktonderzoekbureau Pro Active International. Zie ook: www.liesbethhop.nl