Check voordat je post

De campagne CHECK voordat je post! biedt houvast om een eigen social media protocol voor de eigen instelling in te voeren. Aan de hand van de letters CHECK (C=constructief H=helder E=eerlijk C= creatief K=kundig) worden berichten via social media op professionaliteit getoetst, geschreven en herschreven. Een social media protocol voor elke organisatie is een must, meent de Academie, in een tijd vol misverstanden en uitglijers rond berichtgeving in social media. Communicatie hoort te worden geprofessionaliseerd, ook op het gebied van social media.

De campagne bestaat uit:

Campagnepakketten: 5 posters of 10 posters.

Workshop-presentatie om via het materiaal en het bespreken met collega’s van allerlei social media dilemma’s tot een eigen social media protocol te komen (Vraag aan via: academie@mediaenmaatschappij.nl) o.v.v. Presentatie CHECK Voordat je post! De presentatie kan worden aangevraagd na bestelling van 5 of 10 posters. 

Ter inspiratie! Leest u de grondbeginselen en (social) media protocol van de Nationale Academie voor Media en Maatschappij (sinds 2012)

Op de website te vinden via deze link: www.mediaenmaatschappij.nl/academie/grondbeginselen

 

Laatste Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van onze opleidingen en congressen?
 
Bent u geïnteresseerd  in de meest succesvolle vakopleiding tot MediaCoach in Nederland? Inschrijven kan nu nog voor april 2017.
   
Wilt u een lezing boeken over Sociale Media & Mediawijsheid?
 
De Academie op televisie? Zie hier verschillende uitzendingen.
 
Beluister onze columns op Radio 1 Dit is de Dag: