CRKBO

er logo

breinsnoep

Wetenschappers aan de universiteit van Harvard hebben een diepgravend onderzoek uitgevoerd, naar de vraag waarom mensen de behoefte hebben om hun hele hebben en houden te delen via sociale media als Twitter, Facebook, Foursquare, Instagram en Pinterest.

In een serie experimenten hebben de onderzoekers aangetoond dat het delen van informatie over jezelf, de hersenen op dezelfde intrinsieke manier prikkelt als wanneer je voedsel consumeert, seks hebt of geld krijgt. Voor de niet-“Britt Dekkers” onder ons zal het praten over jezelf beduidend minder bevrediging geven dan het daadwerkelijk hebben van seks, maar het onderzoek doet inzien dat het menselijk brein het als bijzonder prettig ervaart, wanneer je jezelf blootgeeft op sociale media.

Verder lezen.

Laatste Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van onze opleidingen en congressen?
 
Bent u geïnteresseerd  in de meest succesvolle vakopleiding tot MediaCoach in Nederland?
   
Wilt u een lezing boeken over Sociale Media & Mediawijsheid?
 
De Academie op televisie? Zie hier verschillende uitzendingen.
 
Beluister onze columns op Radio 1 Dit is de Dag: