CRKBO

er logo

MeisjejuichtHet lesmateriaal Reclame Masters leert kinderen exact die vaardigheden die zij nodig hebben om de media en de commerciële omgeving beter te kunnen begrijpen en interpreteren, waardoor zij in staat zijn zich te ontwikkelen tot kritische en bewuste kinderconsumenten.

Het lesmateriaal is een interactieve, kortlopende methode (gemiddeld 10 uur) bestaande uit een docentenhandleiding, een leerlingenmap met informatiebladen en opdrachten (inclusief thuisopdrachten) en films. Stichting Media Rakkers organiseert daarnaast optionele workshops voor leerkrachten en ouderavonden. Voor meer informatie liesbeth.hop@mediarakkers.nl.

Docentenhandleiding:

Klik hier voor de docentenhandleiding.

Actiebladen:

Waar zie je reclame 1a1

Waar bestaat reclame uit 1b1

Waar bestaat reclame uit 1b2

Hoe werkt reclame 1c1

Hoe werkt reclame 1c2

Hoe werkt reclame 1c3

Hoe werkt reclame 1c4

Wat doet reclame 2a1

Wat doet reclame 2a2

Hoe kijk je naar reclame 3a1

Als ik een reclame zie dan... 4a1

PowerPoints:

Reclame Masters, Module 1A en 1B Kennis

Reclame Masters, Module 1C Kennis

Reclame Masters, Module 2 Intuïtie

Reclame Masters, Module 3 en 4 Motivatie en Vaardigheid

Deelname test Reclame Masters

Uitnodiging deelname test Reclame Masters