CRKBO

er logo

Aan wie zou je de Opleiding Nationale MediaCoach aanbevelen?

“Aan collega’s die worstelen met hoe krijg ik de studenten mediawijzer? Alleen vind ik een beleidsplan laten schrijven minder relevant. Voor hen zou ik het interessanter vinden om bijvoorbeeld een cursus, project te schrijven.”

“Intensieve opleiding, maar maakt je stapsgewijs mediawijs. Het enthousiasme van de docenten slaat op je over.”

“Opleiding is zeker aan te bevelen want kinderen hebben het recht om te worden begeleid in mediawijsheid. Andersom is het onze plicht dit te geven. Moet je doen!”

“Elke medewerker (docent) moet dit actief nieuwe burgerschap leren beheersen en uitdragen”

“Eigenlijk een must voor iedereen die in het onderwijs werkt om mediawijs te worden. Deze opleiding is daar heel geschikt voor.”

“Wil je leren zwemmen ga dan niet een schriftelijke cursus zwemmen bestellen maar ga naar het zwembad. Zo zou ik de opleiding aanbevelen.”

“Als je interesse hebt in media en jeugd dan is dit een hele goede opleiding. Kijk eens verder op www.nomc.nl"

“Ik raad het al meerdere mensen aan om dit te doen. Ik adviseer het omdat het een degelijke goed gestructureerde opleiding is. Ik heb dat helaas ook wel anders meegemaakt! Goed voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met jongeren en media.”

Wat vind je van de Opleiding MediaCoach?

“De opleiding is minder technisch dan ik had gedacht, de techniek is thuiswerk, zelf exploreren. Maar de “interview-ideeën” om na te gaan bij “experts” hoe zij omgaan met de media zorgt bij mij voor groter bewustzijn. De opleiding is anders dan ik dacht, ook het volgen van de actualiteit is interessant.”

“Mediawijsheid begint steeds meer te leven naarmate je langer met de opleiding bezig bent. De opzet is goed en stimuleert, je merkt dat je anders naar mediagebruik kijkt. Door de verschillende werkvormen zoals bestudering literatuur, schrijven van beleidsplan komen alle losse stukjes bij elkaar.”

“Heel breed aanbod van onderwerpen voor zowel PO, VO en MBO. Praktisch door het beleidsplan.”

“Inspirerend en actueel. De tijd vliegt voorbij elke woensdagmiddag. Ik denk er al aardig wat vanaf te weten, maar leer er veel van!”

“Heel plezierig. Je krijgt er een steeds betere kijk op de media maar ook op de samenleving.”

“Ik vind de opleiding heel erg leuk en zinvol om te volgen, wel veel leeswerk maar ook veel eye openers. De manier van lesgeven vind ik prettig. De tijd waarin dit alles moet gebeuren is een beetje kort. De boeken vind ik niet allemaal prettig leesbaar maar ze zijn een aanvulling op de syllabus.”

“Ik vind het een boeiende, intensieve opleiding, gegeven door 2 zeer betrokken, energieke mensen. Ik vind wel dat er teveel in te kort tijd wordt behandeld. Het is gewoon veel! Ik wist van te voren niet dat het werkgebied zo breed was….”

“10 lessen in 10 weken plus zoveel leesstof, examenvoorbereiding en beleidsplan schrijven maakt het tot een korte, heftige, zware doch bijzonder interessante opleiding.”

Waarom ben je de Nationale Opleiding MediaCoach gaan doen?

“Tijdens mijn carrière als marketing professional bij bedrijven als Sara Lee/Douwe Egberts en FrieslandCampina, ben ik in contact gekomen met Liesbeth Hop van Mediarakkers en op die wijze hoorde ik ook van de opleiding tot MediaCoach. Toen ik afgelopen januari een periode van "tussentijd" heb ingebouwd was dit het uitgelezen moment om me in te schrijven voor de opleiding tot MediaCoach. Dit leek mij een mooie verbreding & verdieping van mijn passie en vakgebied: kinderen, media & merken. De opleiding is zeker een aanrader: het heeft mijn blik op het onderwerp vergroot en biedt goede handvatten om met het onderwerp aan de slag te kunnen. Perfect voor mensen uit de bibliotheek en onderwijs, maar zeker ook voor gepassioneerde marketeers, die hun bijdrage willen leveren aan het vergroten van de mediawijsheid bij kinderen en het bewustzijn van de effecten van media/reclame inspanningen.....”

“Door confrontatie met cyberpesten, enerzijds en anderzijds mijn gevoel om studenten te willen doorgronden (waar zijn ze mee bezig? Hoe werkt het bij ‘de jeugd’ van tegenwoordig op mediagebied) ben ik deze opleiding gaan doen.”

“Ik heb gekozen voor deze opleiding omdat ik als vertrouwenspersoon steeds meer te maken krijg met vormen van cyberpesten en ik zou daar graag meer grip op krijgen. Daarnaast zijn mijn (MBO niveau 4) studenten zelf ook mediamakers en ik wil ze in mijn lessen meer ethiek bijbrengen en ze kritisch laten kijken naar eigen werk.”

“Na de opleiding ICT coördinator ben ik blijven zoeken naar een aansluitende opleiding. Ook onze leerlingen met een verstandelijke beperking gebruiken media. Ik wilde daar meer inzicht in krijgen en dacht dat deze opleiding daar goed aan kon bijdragen.”

“Doordat ik steeds tegen positieve, maar ook negatieve aspecten van het internetgebruik bij mijn leerlingen aanliep vond ik het nodig om me hier meer in te verdiepen. Het voelde als aan de rand van een zwembad staan zonder diploma maar met een LOI cursus zwemmen.”

“Als aanvulling op mijn ICT coördinatorschap. Mediaontwikkelingen gaan erg snel, ik wil graag op de hoogte blijven.”

“Het beroepsonderwijs moet hier aandacht aan geven, met name in de grote steden! De leerlingen van het VMBO en het MBO hebben vaak een achterstand in taal en rekenen. (landelijk in het nieuws) Ook leren in informatievaardigheden met name op het gebied van kritisch kijken en leren.”

“Een goed vervolg op de opleiding media-educatie die ik heb gevolgd. Mediawijsheid is breder.”

“Wereld van kinderen wordt steeds meer beïnvloed door media. Onderwijs moet hierop anticiperen. Als ICT coördinator zal die vraag steeds vaker bij mij worden neergelegd.”

“Ik ben deze opleiding gaan doen omdat de kennis als vaardigheden die aangeboden worden een meerwaarde kunnen zijn voor mijn werk als mediathecaris.”

“Om mezelf bewuster te maken van alles wat er op het internet gebeurt.”

“In eerste instantie vanuit de interesse op computer gebruik. Ook wilde ik meer gaan afweten van nieuwe technologieën en ontwikkelingen. Gedurende de opleiding ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in het opstellen van een plan van aanpak.”

“Enthousiasme van vorige mediacoaches. Nieuwsgierigheid binnen de lijn van zowel ICT als cultuur.”

“Ik kreeg 10 uur mediacoach voor mijn bibliotheek / school. Pilot combinatie in Zutphen. Daarbij hoorde deze opleiding. Het jaar daarvoor had ik er als iets over opgevangen en was nieuwsgierig geworden. Leek me heel interessant. Toen ik begon wist ik eigenlijk niet wat het zou kunnen gaan inhouden maar het krijgt vorm door de opleiding.”

“Ik wil me richten op de toekomst. Een mens wordt naast ouder vooral wijzer en juist omdat de wereld mediagericht is wil ik daar wijsheid in vergaren. De pijlen van de media zijn op ons gericht, ik wil graag mij pijlen op hen richten.”

“Sluit aan bij mijn werkzaamheden als ICT ’er in het speciaal onderwijs en bij de ontwikkelingen in school.”

“Momenteel werkzaam als leerkracht en ICT-coördinator binnen het PO. In deze rol zie je hoe snel kinderen vaardigheden oppikken als het gaat om computer- en internetgebruik. Je ziet ook de nodige valkuilen als er informatie gezocht wordt op internet voor het maken van werkstukken, presentaties en dergelijk. Voor mij een stimulans om kinderen zelfstandiger en vooral bewuster te maken als het gaat om dit soort vaardigheden.”