Toekomst van Mediawijsheid door de ogen van Google Glass
Amsterdam, 15 januari 2014: De Nationale Academie voor Media en Maatschappij presenteert voor de zesde maal het Nationaal Mediawijsheid Congres. Het congres wordt bezocht door 600 professionals uit onderwijs, bibliotheek, jeugdzorg, mediabedrijfsleven, maatschappelijke organisaties, overheid en andere (zelfstandige) mediawijsheid professionals.
Thema: dit jaar staat het congres in het teken van de toekomst van mediawijsheid.
Hoogtepunten:
- Mobiel leren met een demo van Google Glass (met live demo) door Marco Kalz (Associate Professor for Technology Enhanched Learning, Open Universiteit).
- Debat over de Toekomst van #Mediawijsheid met Patti Valkenburg (Hoogleraar Media, Jeugd en Samenleving, UvA), Marco Kalz en diverse hoofdredacteuren van doelgroep media.
- 18 workshops door Nationaal MediaCoaches en externe organisaties zoals Beeld en Geluid, Cubiss, politie, De Frisse Blik.
- Extra: maak kennis met app-ontwikkelaar Stephan Meijer - 14 jaar oud & leven in je eigen veilige cloud.
- Uitreiking Young Positive Media Award 2014.
Info: 6e Nationaal Mediawijsheid Congres
Data en tijd: 26 maart 2014: 12.30 – 17.30 uur
Locatie: congrescentrum De Reehorst te Ede
Voor inschrijving en meer informatie klik hier.
Informatie en afspraken voor journalisten via: Marcel Bullinga, tel. 06 – 29 55 29 46 (dagvoorzitter Congres)