NCDP logo roodCMYK19-06-2014: Op 30 oktober vindt het 2e Nationaal Congres Digitaal Pesten in Nieuwspoort Den Haag plaats.

Het thema dit jaar is: 'Pesten? Jongeren lossen het zelf wel op!'. Het congres maakt ruim baan voor peer-to-peer projecten: van stichting Kikid (interactief jongerentheater); gediplomeerde Professionals Preventie Digitaal Pesten; en het Britse Fixers project waar jongeren maatschappelijke problemen zoals pesten en discriminatie 'fiksen'.

In workshops worden verschillende praktijkvoorbeelden getoond zien waar bovendien social media worden ingezet om (digitaal) pesten te gaan: "Als wij jongeren willen helpen, dan moeten we internet aanwenden om steun te geven, in plaats van te zeggen: nou, dan sluit je jezelf maar af." (Bamber Delver in Metro: http://goo.gl/CMIyZm).

Informatie
pestencongresHet congres opent met een podiuminterview met Kinderombudsman Marc Dullaert, door de dagvoorzitter, futurist Marcel
Bullinga. Het congres wordt georganiseerd door de Nationale Academie voor Media en Maatschappij.

Aanmelding
Aanmelding is vanaf heden mogelijk via www.mediaenmaatschappij.nl

Pers
Voor journalisten is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Neem voor informatie en interviews contact op dhr. Bamber Delver, directeur Nationale Academie voor Media en Maatschappij, tel.
06 25 440 050 of academie@mediaenmaatschappij.nl

Informatie & ContactBamber Delver Ronald de Jong Fotografie 1
Voor meer informatie over dit persbericht en over één van onze opleidingen, neem gerust contact op met:
Bamber Delver
Telefoon 072 888 7 222