Poster A4 Pesten ShareGeenShitAmsterdam, 22-10-2014: Op het 2de Nationaal Congres Pesten op 30 oktober in Nieuwspoort, Den Haag, staan de jongeren op het podium. Zij presenteren de nieuwe campagne #sharegeenshit en bieden deze aan de Kinderombudsman aan. De campagne richt zich op ‘omstanders’; hen wordt opgeroepen om niet mee te werken aan pesten, door geen pestberichten of nare foto’s en filmpjes te retweeten, te liken en te sharen.

De campagne #sharegeenshit bestaat uit:

Brochure met vele tips tegen pesten, voor ouders, leerlingen en scholen – via www.mediaenmaatschappij.nl

• PestThermometer, waar scholen kunnen nagaan met welke woorden hun leerlingen worden gepest
  • Campagnefilmpje gemaakt door Media College Amsterdam i.s.m. Nationale Academie voor Media en Maatschappij (beschikbaar vanaf 30-10-2014)
  • Nationaal Congres Digitaal Pesten, 30 oktober a.s. Thema: Pesten? Jongeren lossen het zelf wel op!
  • U vindt alle content via: www.mediaenmaatschappij.nl

Noot voor de redactie:

Het 2de Nationaal Congres [digitaal] Pesten is een initiatief van de Nationale Academie voor Media en Maatschappij en komt tot stand in samenwerking met Stichting Kinderconsument; Stichting Media Rakkers; Kinderombudsman; Mediacollege Amsterdam; Stichting Kikid; bureau Diversion.

Achtergrondinformatie:

De Nationale Academie voor Media & Maatschappij is een idealistisch instituut dat beoogt burgers te ondersteunen bij het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en mentaliteit met betrekking tot relevante mediaontwikkelingen.

Journalisten bij het congres:

Wilt u als journalist het congres bijwonen? U bent zeer welkom! Meldt u zich  vooraf aan via: academie@mediaenmaatschappij.nl o.v.v. Pers Congres 30-10-14

Bamber DelverVoor meer informatie en interviews:
Dhr. Bamber Delver
Directeur Nationale Academie voor Media & Maatschappij