NS Selfieconducteurs
logocongres

Uitreiking op 11e Nationaal Mediawijsheid Congres 27 maart tussen 13:00-14:00 uur

Amsterdam, 14-3-2019 De Nationale Mediawijsheid Award zet mensen met positieve mediaboodschappen in het zonnetje. De Award wordt namens de Nationale Academie voor Media en Maatschappij voor de 11de keer uitgereikt. Eerdere winnaars waren o.a. Jongerentheater Kikid, Ali B., de anti pest film Ruben, YouTuber Rutger Vink en de musical Spijt van Carry Slee. De winnaars van 2019 zijn… de NS selfieconducteurs Mustafa Hosgören en Onur Yürükel (foto).

Uit het juryrapport: “De Selfieconducteurs geven een fantastisch voorbeeld van wat je op social media kunt bereiken met optimisme, humor en out of the box denken. NS heeft Mustafa en Onur hiervoor de ruimte geboden, daarmee is NS een voorbeeld voor andere werkgevers op het gebied van mediawijsheid. Om al deze redenen reikt de Nationale Academie voor Media en Maatschappij met veel plezier de 11de Nationale Mediawijsheid Award uit aan de Selfieconducteurs.”

De Selfieconducteurs zullen op het Nationaal Mediawijsheid Congres van 27 maart a.s. de prijs in ontvangst nemen op hun eigen humoristische wijze. Met een heuse stationsnamenquiz, een human beatbox en uiteraard een selfiemoment met de hele zaal met 400 congresgangers. NS stelt aan de quizdeelnemers 2 dagkaarten Eerste Klas ter beschikking voor de winnaar van deze net zo chaotische als enthousiasmerende quiz.

Over het congres, 27 maart a.s. Het jaarlijkse Nationaal Mediawijsheid Congres wordt georganiseerd door de Nationale Academie voor Media en Maatschappij. Ze wordt bezocht door zo’n 400 mediawijsheid-professionals afkomstig uit onderwijs, bibliotheek, mediatheek en jeugdhulpverlening. Velen van zijn gecertificeerd Nationaal MediaCoach. Het congres is het grootste mediawijsheid-evenement in Nederland en België. Na de plenaire opening kiezen de deelnemers uit 18 workshops met allerlei actuele mediawijsheid thema’s. Congresprogramma (PDF)

logoacademieACHTERGRONDINFORMATIE

• Congrescentrum De Reehorst, Ede, 27 maart: 12.00 tot 17.30 uur. Uitreiking Award tijdens de plenaire opening tussen 13:00-14.00 uur.
  • Accounts Selfieconducteurs: Instagram en via YouTube
  • Voor meer info: Bamber Delver, directeur Nationale Academie voor Media en Maatschappij, tel. 06-25 440 050 /  www.mediaenmaatschappij.nl