Jonge kinderen kunnen niet goed omgaan met reclame. Ze weten wel dat er een commerciële boodschap is, maar ze beseffen niet voldoende wat de invloed daarvan is. En daarom moet er een lesmethode komen om dat te veranderen.

Dat schrijft het AD. De lesmethode Reclame Masters moet kinderen van acht tot en met tien jaar leren omgaan met de emoties die reclame bij hen losmaakt.

De zogenoemde 'gevoelslessen' moeten van de kinderen kritische consumenten maken.

Klik hieronder op de afbeelding om de uitzending terug te kijken.

rtlvideoreclamemasters

 

Blijf op de hoogte!

Nieuwsbrief aanmelding
Uw naam(*)

Ongeldige invoer

E-mail adres(*)

Ongeldig e-mail adres.

Controle

Ongeldige invoer





Laatste Nieuws

Wilt u op de hoogte blijven van onze opleidingen en congressen?
 
Bent u geïnteresseerd  in de meest succesvolle vakopleiding tot MediaCoach in Nederland?
   
Wilt u een lezing boeken over Sociale Media & Mediawijsheid?
 
De Academie op televisie? Zie hier verschillende uitzendingen.
 
Dossiertrainingen:
Fake it or make it!
 
Het belang van gamen en gamification.
 
Digitale ethiek, voorwaarde voor samenleving en burgerschap.
 
Tijd voor blurred en mixed reality!
 
Beluister onze columns op Radio 1 Dit is de Dag: