Nieuw: Handboek Tegen Pesten

Handboektegenpesten3xPesten is al jaren een groot probleem op scholen. Ondanks dat het schoolveiligheidsbeleid en de toetsen van de Inspectie van het Onderwijs zijn aangescherpt, blijven de cijfers nauwelijks dalen. De Academie presenteert verschillende mogelijkheden om het schoolveiligheidsbeleid effectiever te laten zijn.

Wat valt er te doen tegen pesten? Je kunt meteen aan de slag!
  • Lees het Handboek Tegen Pesten, met bruikbare tips voor onderwijs, ouders, overheid en jeugdzorg Klik hier om te bestellen
  • Bekijk hierboven de video van het Handboek Tegen Pesten. Luister naar de verhalen van jonge pestsurvivors en een anti pest cooridnator in haar strijd tegen scheldwoorden zoals homo.
  • Laat je professioneel opleiden tot Anti Pest Coordinator: www.deantipestcoordinator.nl
  • Kom naar het 5e Nationaal Congres Pesten, op de Dag Tegen Pesten: 19 april 2018. Meld je hier aan!

Nieuw boek! Gun Kinderen hun eigen label - Mijn kind is anders, wat nu?

kos mijn kind is anders Veel ouders horen dat hun kind 'anders' is. De buren zeggen het, de familie signaleert het, op school vindt de juf het en vaak herkennen ouders dat ook wel. Maar wanneer is er echt iets aan de hand en laat je je kind onderzoeken?

En zijn er echt zoveel kinderen en jongeren met ADHD en autisme, of overdiagnosticeren we? Liesbeth Hop pleit ervoor dat alle kinderen en jongeren de aanpak krijgen die ze nodig hebben in plaats van een label dat laat zien wat ze'mankeren'.

Bestel hier via Bol.com

Auteur: Liesbeth Hop

Uitgever: Kosmos

Klik hier voor de cover in PDF.

Het grote geheim van Sinterklaas

sintHet grote geheim van Sinterklaas, door Bamber Delver – illustraties Els Metz

(voor)lees boek

Hoe vertel je jouw kind het Grote Geheim van Sinterklaas? Dit boekje helpt! Het boekje verhaalt over een jongen (10). Hij krijgt van zijn moeder het grote geheim over het bestaan van Sinterklaas te horen. Hij is boos en zijn vertrouwen in zijn ouders is flink beschadigd. Toch herstelt hij zich door het feest te vieren, maar nu als grote broer: met kado's! Het boek is kleurrijk geïllustreerd en geschikt voor kinderen vanaf ca. 8 jaar steun. Het boek geeft steun bij het onthullen van het geheim: voor ouders en voor kinderen. Bovendien: 'zwarte Piet bestendig' en vooral feestelijk!

1 exemplaar: E 12,50 (excl. verzending, 2,50 euro)

ISBN 9076727023, hard cover ful color

Klik hier om te bestellen

Welcome to the Future Cloud

futurecloudHet internationale boek ‘Welcome to the Future Cloud’ door futurist Marcel Bullinga van inspiratie & innovatiebureau futurecheck biedt u een fascinerende kijk op het jaar 2025. Het Engelstalige boek is in full colour en schitterend vormgegeven. Bullinga: “We werken, leren en sporten in een 3D mobiele mediawolk, een papierloze wereld… Alice in Wonderland wordt werkelijkheid!” Voor mediacoaches zijn de hoofdstukken over media en onderwijs extra interessant.

Door het boek te lezen leert u te anticiperen op wat er in het medialandschap, onderwijs en bibliotheek/mediatheek staat te gebeuren. Zoals een Media Voorspelling: “Het laatste papieren boek is gedrukt, de laatste Blue Ray DVD geproduceerd. Boekloze bibliotheken zijn veranderd in gemeenschapshuizen & congreszalen”.Lees en leer: uw wereld wordt nooit meer hetzelfde.

Klik hier om te bestellen.

UITVERKOCHT! Boek: De WIFI-Generatie 2e druk

Thema: Jeugd op het Mobiele Internet

wifi generatie

Bedoeld voor: professionals (po en vo onderwijs, bibliotheek/mediatheek, politie, justitie, jeugdzorg en jeugdhulpverlening, ouders)Auteurs: Liesbeth Hop & Bamber Delver

Inhoud: Er is een revolutie gaande. Een verandering die met enorme snelheid op ons afkomt. Het heeft ingrijpende gevolgen voor onze manier van opvoeden, voor onze onderwijsmethoden, maar ook voor onze regelgeving en bedrijfsvoering! ‘We won’t know what hit us’ als we niet openstaan voor deze omwenteling.

Dit boek is uitverkocht, echter wel nog vaak in de bibliotheek in te zien en te lenen.

UITVERKOCHT! Boek: Pesten Is Laf (Cyberpesten is Laffer)

pesten is lafThema: cyberpesten

Auteurs: Bamber Delver & Liesbeth Hop

Inhoud: boek over cyberpesten. Hoe ziet het cyberpesten eruit? Is online pesten anders dan het offline pesten? Interviews met slachtoffers en daders, klas- en leeftijdsgenoten, ouders en docenten. Succesverhalen van scholen met een anti-cyberpest protocol en media-afspraken.

Recensies: “Een standaardwerk” (BN/De Stem);  “Alles over cyberpesten voor thuis en school” (Kids Tegen Geweld); “Na dit boek kan niemand beweren niets te weten over het bizarre fenomeen Cyberpesten”(Uitreiking 2e Kamer van dit boek)

Ondanks de snelle ontwikkelingen van social media en dus het online pesten nog steeds een aanrader!

Zie ook de campagne Share Geen Shit: www.mediaenmaatschappij.nl/sharegeenshit

Uitverkocht! Boek: Reclame? Weet wat je ziet

Thema: kinderen en commercie/reclame

reclame weet wat je ziet

Auteur: Liesbeth Hop

Bedoeld voor: kinderen, groep 6-8 (maar ook hun leerkrachten en ouders)

Inhoud: Kinderen worden steeds meer omringd door reclame-uitingen, via tv, papieren media, internet, mobieltjes etc. Dit boek laat zien wat reclame is, zodat kinderen beter in staat zijn commercie in media te herkennen en eigen keuzen te maken.

Recensies: “Dit boekje maakt kinderen bewust van het feit dat er reclame is en wat reclame beoogt. Educatief boekwerkje! (NBD Biblion); “Goed initiatief, helder geschreven, met fraaie kindertekeningen en duidelijke voorbeelden en opdrachten.”(Young Marketing)

Uitverkocht! Boek: Vet Veilig Internet

Thema: tieners en internet

vet veilig internet

Auteur: Bamber Delver

Bedoeld voor: onderwijs-, opvoedprofessionals en ouders van tieners

Inhoud: Boek over de tieners van nu. Over de diepe kloof tussen de virtuele wereld van tieners en hun opvoeders. Online reportages van zoektochten op profielsites en webcam communities waar tieners (meiden en jongens) zich binnen no time soms letterlijk blootgeven. Interviews met jongeren en voorbeelden van internetprotocollen. Vol tips van de meest in het oog springende vragen m.b.t. tieners en veilig internet.

Recensies: “Het is goed dat duidelijk wordt gemaakt dat deze virtuele kloof goed gedicht kan worden. De lezer krijgt handvatten om tieners te beschermen tegen de nare kant van de cyberwereld. Heel praktisch! (SP 2e Kamerlid tijdens de uitreiking van het eerste exemplaar); “Dit boek laat zien hoe gemakkelijk tieners in aanraking komen met pedofielen, maar ook het slachtoffer kunnen worden van b.v. ex-vriendjes. Inclusief uitgebreide checklijst en tips.” (Trouw)

UITVERKOCHT

Blijf op de hoogte!